ІНФОРМАТИКА

Конкурсні випробування І (міського) туру

Відбірковий етап:
1)   Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності», 40 балів;
2)   Конкурсне випробування «Практична робота», 40 балів;
3)   Конкурсне випробування «Майстер-клас», 20 балів.   

Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності»
Мета: перевірити знання конкурсантів з фаху, методики викладання предмета, психології та педагогіки.
Формат: комп’ютерне тестування або письмове тестування (40 питань: 10 - психологія й педагогіка, 30 - предмет і методика).
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.
Орієнтовні критерії оцінювання: зміст, критерії оцінювання, тривалість виконання та формат (комп’ютерний, письмовий) конкурсного випробування визначає фахове журі у кожній номінації.
Тривалість: від 30 хвилин до 1 години.

Конкурсне випробування «Практична робота»
Мета: перевірити вміння конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.
Формат: залежить від навчального предмета та визначається членами фахового журі.
Критерії оцінювання розробляються членами фахових журі відповідно до формату практичної роботи.
Тривалість: від 30 хвилин до 1,5 години (залежить від навчального предмета та формату практичної роботи).

Конкурсне випробування «Майстер-клас»
Мета: оцінити методичну майстерність конкурсанта, його вміння транслювати власний досвід учасникам майстер-класу.
Формат: домашня заготовка у формі міні-тренінгу «учитель - учителю».
Аспекти, на які слід звернути увагу: знання сучасних ідей та теорій з теми майстер-класу; методично грамотне формулювання теми майстер-класу; дотримання принципу майстер-класу - «Я знаю, як це робити. Я навчу вас»; представлення власних методичних знахідок та коментування методичної доцільності їх використання; дотримання законодавства України щодо захисту авторських прав, зазначення авторів ідей, технологій, що використовуються у ході майстер-класу; залучення учасників майстер-класу до активної діяльності, практичне опрацювання представлених методів та прийомів роботи.
Тривалість: до 30 хв., відповіді на питання журі до 5 хв.
Орієнтовні критерії оцінювання: актуальність теми і змісту майстер-класу, методична доцільність і цінність (можливість набуття учасниками нового методичного досвіду); застосування інноваційних освітніх розробок та напрацювань; застосування методів активізації аудиторії, інтерактивних методів; доцільне застосування мультимедійних засобів; оригінальність проведення; педагогічний такт, професійне спілкування з аудиторією; предметна культура; володіння державною мовою; дотримання часового регламенту.

Фінальний етап:
1)   * «Самопрезентація» - учасник у довільній формі представляє власний досвід роботи (тривалість - до 10 хв.; можливе використання персонального інтернет-ресурсу; не оцінюється та не впливає на результат фінального етапу);
2)   Конкурсне випробування «Навчальний проект», 30 балів;
3)   Конкурсне випробування «Експертиза підручника», 20 балів;
4)   Конкурсне випробування «Урок», 50 балів.

Конкурсне випробування «Навчальний проект»
Мета:  перевірити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів.
Формат: презентація технологічної карти навчального проекту (за участю усіх конкурсантів) тривалістю до 20 хв., відповіді на питання журі - до 10 хв.
Теми навчальних проектів готуються головою журі з актуальних питань навчального предмета, розподіляються шляхом відкритого жеребкування.
Жеребкування щодо визначення теми навчального проекту здійснюватиметься за день до початку фінального етапу.
Аспект, на який слід звернути увагу: технологічна карта проекту містить: проблему, тему, мету, завдання, план реалізації проекту, форми та критерії оцінювання діяльності, передбачувані результати.
Орієнтовні критерії оцінювання: відповідність між проблемою і темою, метою, завданнями проекту; практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних результатів; планування та організація самостійної дослідницької діяльності учнів; доцільне використання дослідницьких та пошукових методів; створення атмосфери успіху, підтримка позитивного емоційного настрою; методи та форми оцінювання; структурна цілісність проекту; змістовність, науковість проекту; логіка та послідовність виконання проекту.

Конкурсне випробування «Експертиза підручника»
Мета:        перевірити вміння конкурсантів аналізувати навчальний та науково-методичний апарат підручників для загальноосвітніх навчальних закладів.
Формат: підготовка експертного висновку на одну логічно завершену тему підручника.
Підручник та тема обираються головою журі.
Аспекти, на які слід звернути увагу: в експертному висновку має бути висвітлено: відповідність навчальній програмі; характеристика науковості викладу навчального матеріалу; реалізація особистісно орієнтованого, компетентнісного, діяльнісного підходів; спрямованість на формування мотивації до навчання, критичного мислення; раціональний розподіл тексту на основний і додатковий; побудова, структура, мова текстів; діалогічність текстів; дидактична доцільність ілюстративного матеріалу; ефективність апарату засвоєння знань; наявність засобів диференціації, індивідуалізації та персоналізації навчальної діяльності; наявність завдань для організації групової, навчально-дослідної та проектної діяльності; спрямованість завдань на розвиток логічного мислення, пізнавального інтересу, інтелектуальних та творчих здібностей; забезпечення виховної, розвивальної та здоров’язбережувальної функцій.
Експертиза здійснюється відповідно до Інструктивно-методичних матеріалів для проведення експертизи електронних версій проектів підручників, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів, схвалених вченою радою Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України (протокол № 1 від 21 січня 2016 року).
Орієнтовні критерії оцінювання: аргументованість, обґрунтованість, вичерпність.

Конкурсне випробування «Урок»
Мета: оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат: урок.
Тривалість: 45 хв. для кожного учасника.
Теми конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми відповідного предмета; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом жеребкування.
Аспекти, на які слід звернути увагу: використання у ході уроку технологій, методів, прийомів, про які заявлено в інформаційних картках та презентовано під час попередніх конкурсних випробувань; формування ключових і предметних компетентностей; мотивація учнів до самостійної навчальної діяльності; оптимальне співвідношення індивідуальної й групової роботи учнів; доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій, організаційних форм; дотримання часового регламенту.

Орієнтовні критерії оцінювання: володіння дидактичними та фаховими знаннями, навчальним матеріалом; науковість та доступність викладення навчального матеріалу; досягнення мети й завдань уроку; дотримання архітектоніки уроку; відповідність методів, форм, прийомів роботи, засобів навчання завданням уроку і змісту навчального матеріалу, їх оптимальне поєднання; доцільність використання інноваційних педагогічних технологій, ІКТ; активізація пізнавального інтересу учнів; організація самостійної діяльності учнів; індивідуальний та диференційований підходи до учнів; реалізація діяльнісного підходу; наявність завдань, пов’язаних із формуванням ключових і предметних компетентностей; реалізація міжпредметних зв’язків, формування цілісності знань; психологічний та виховний аспекти уроку; зміст, форми, доцільність, диференційованість та обсяг домашнього завдання; володіння державною мовою, дотримання культури мовлення педагога та учнів; особистісні якості вчителя.

Немає коментарів:

Дописати коментар