Конкурсні випробування І (міського) туру
Відбірковий етап:
1) Конкурсне випробування «Тестування з фахової майстерності», 40 балів;
2) Конкурсне випробування «Практична робота», 40 балів;
3) Конкурсне випробування «Майстер-клас», 20 балів.
Конкурсне випробування
«Тестування з фахової майстерності»
Мета: перевірити знання
конкурсантів з фаху, методики викладання предмета, психології та педагогіки.
Формат: комп’ютерне тестування або
письмове тестування (40 питань: 10 - психологія й педагогіка, 30 - предмет і
методика).
Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із
запропонованих, встановлення відповідності логічно-пов’язаних пар, встановлення
правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю.
Орієнтовні критерії оцінювання: зміст, критерії оцінювання, тривалість виконання та формат (комп’ютерний,
письмовий) конкурсного випробування визначає фахове журі у кожній номінації.
Тривалість: від 30 хвилин до 1 години.
Конкурсне випробування «Практична робота»
Мета: перевірити вміння
конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета.
Формат: залежить від навчального
предмета та визначається членами фахового журі.
Критерії оцінювання розробляються членами фахових журі відповідно до формату практичної
роботи.
Тривалість: від 30 хвилин до 1,5 години
(залежить від навчального предмета та формату практичної роботи).
Конкурсне випробування «Майстер-клас»
Мета: оцінити методичну
майстерність конкурсанта, його вміння транслювати власний досвід учасникам
майстер-класу.
Формат: домашня заготовка у формі
міні-тренінгу «учитель - учителю».
Аспекти, на які слід звернути увагу: знання сучасних ідей та теорій з теми майстер-класу; методично грамотне
формулювання теми майстер-класу; дотримання принципу майстер-класу - «Я знаю,
як це робити. Я навчу вас»; представлення власних методичних знахідок та
коментування методичної доцільності їх використання; дотримання законодавства
України щодо захисту авторських прав, зазначення авторів ідей, технологій, що
використовуються у ході майстер-класу; залучення учасників майстер-класу до
активної діяльності, практичне опрацювання представлених методів та прийомів
роботи.
Тривалість: до 30 хв., відповіді на
питання журі до 5 хв.
Орієнтовні критерії оцінювання: актуальність теми і змісту майстер-класу, методична доцільність і цінність
(можливість набуття учасниками нового методичного досвіду); застосування
інноваційних освітніх розробок та напрацювань; застосування методів активізації
аудиторії, інтерактивних методів; доцільне застосування мультимедійних засобів;
оригінальність проведення; педагогічний такт, професійне спілкування з
аудиторією; предметна культура; володіння державною мовою; дотримання часового
регламенту.
Фінальний етап:
1) * «Самопрезентація» - учасник у довільній формі представляє власний досвід
роботи (тривалість - до 10 хв.; можливе використання персонального
інтернет-ресурсу; не оцінюється та не впливає на результат фінального етапу);
2) Конкурсне випробування «Навчальний проект», 30 балів;
3) Конкурсне випробування «Експертиза підручника», 20 балів;
4) Конкурсне випробування «Урок», 50 балів.
Конкурсне випробування «Навчальний проект»
Мета: перевірити вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність
учнів.
Формат: презентація технологічної карти навчального проекту (за участю усіх конкурсантів) тривалістю до 20 хв., відповіді на питання журі -
до 10 хв.
Теми
навчальних проектів готуються головою журі з актуальних питань навчального
предмета, розподіляються шляхом відкритого жеребкування.
Жеребкування
щодо визначення теми навчального проекту здійснюватиметься за день до початку
фінального етапу.
Аспект,
на який слід звернути увагу: технологічна карта проекту
містить: проблему, тему, мету, завдання, план реалізації проекту, форми та
критерії оцінювання діяльності, передбачувані результати.
Орієнтовні
критерії оцінювання: відповідність між проблемою і
темою, метою, завданнями проекту; практична, теоретична, пізнавальна значущість
передбачуваних результатів; планування та організація самостійної дослідницької
діяльності учнів; доцільне використання дослідницьких та пошукових методів;
створення атмосфери успіху, підтримка позитивного емоційного настрою; методи та
форми оцінювання; структурна цілісність проекту; змістовність, науковість
проекту; логіка та послідовність виконання проекту.
Конкурсне
випробування «Експертиза підручника»
Мета: перевірити
вміння конкурсантів аналізувати навчальний та науково-методичний апарат
підручників для загальноосвітніх навчальних закладів.
Формат:
підготовка експертного висновку на одну логічно завершену тему підручника.
Підручник
та тема обираються головою журі.
Аспекти,
на які слід звернути увагу: в експертному висновку
має бути висвітлено: відповідність навчальній програмі; характеристика
науковості викладу навчального матеріалу; реалізація особистісно орієнтованого,
компетентнісного, діяльнісного підходів; спрямованість на формування мотивації
до навчання, критичного мислення; раціональний розподіл тексту на основний і
додатковий; побудова, структура, мова текстів; діалогічність текстів;
дидактична доцільність ілюстративного матеріалу; ефективність апарату засвоєння
знань; наявність засобів диференціації, індивідуалізації та персоналізації
навчальної діяльності; наявність завдань для організації групової,
навчально-дослідної та проектної діяльності; спрямованість завдань на розвиток
логічного мислення, пізнавального інтересу, інтелектуальних та творчих
здібностей; забезпечення виховної, розвивальної та здоров’язбережувальної
функцій.
Експертиза
здійснюється відповідно до Інструктивно-методичних матеріалів для проведення
експертизи електронних версій проектів підручників, поданих на конкурсний
відбір проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних
закладів, схвалених вченою радою Інституту педагогіки Національної академії
педагогічних наук України (протокол № 1 від 21 січня 2016 року).
Орієнтовні
критерії оцінювання: аргументованість, обґрунтованість,
вичерпність.
Конкурсне
випробування «Урок»
Мета:
оцінити педагогічну майстерність конкурсанта.
Формат:
урок.
Тривалість:
45 хв. для кожного учасника.
Теми
конкурсних уроків обираються фаховим журі з усієї чинної навчальної програми
відповідного предмета; розподіл тем серед конкурсантів здійснюється шляхом
жеребкування.
Аспекти,
на які слід звернути увагу: використання у ході
уроку технологій, методів, прийомів, про які заявлено в інформаційних картках
та презентовано під час попередніх конкурсних випробувань; формування ключових
і предметних компетентностей; мотивація учнів до самостійної навчальної
діяльності; оптимальне співвідношення індивідуальної й групової роботи учнів;
доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій, організаційних
форм; дотримання часового регламенту.
Орієнтовні критерії оцінювання: володіння дидактичними та фаховими знаннями, навчальним матеріалом;
науковість та доступність викладення навчального матеріалу; досягнення мети й
завдань уроку; дотримання архітектоніки уроку; відповідність методів, форм,
прийомів роботи, засобів навчання завданням уроку і змісту навчального
матеріалу, їх оптимальне поєднання; доцільність використання інноваційних
педагогічних технологій, ІКТ; активізація пізнавального інтересу учнів;
організація самостійної діяльності учнів; індивідуальний та диференційований
підходи до учнів; реалізація діяльнісного підходу; наявність завдань,
пов’язаних із формуванням ключових і предметних компетентностей; реалізація
міжпредметних зв’язків, формування цілісності знань; психологічний та виховний
аспекти уроку; зміст, форми, доцільність, диференційованість та обсяг
домашнього завдання; володіння державною мовою, дотримання культури мовлення
педагога та учнів; особистісні якості вчителя.
Немає коментарів:
Дописати коментар